Saturday, May 14, 2011

bab 5

masih didalam hospital... azie yang lena tidur tiba2 didatangi mimpi ngeri iaitu kejadian hitam yang menimpa dirinya dimalam itu. membuatkan badan azie berpeluh peluh.. desmond yang kebetulan hadir untuk melihat perkembangannya terkejut dan hanya memerhati azie....

"ha......" akhirnya azie tersedar dari mimpi ngerinya. dia beristigfar banyak... dan menutup mukanya dengan 2telapak tangannya. tak mahu perkara itu berulang lagi.

"awak..." desmond menyentuh lembut bahu azie.. namun ditepis oleh azie dengan agak kuat. wajah azie kelihatan marah.
"kau sape? berani menyentuh bahu aku?" suaranya agak garang.. desmond percaya azie pasti dalam trauma lagi...

"awak saya desmond.. awak mesti ingat kan saya kan? saya bukan orang jahat seperti...." desmond tidak dapat meneruskan ayatnya kerana azie terus memeluk tubuhnya lalu menangis sekuat hatinya.... desmond membiarkan azie menangis semahunya mungkin boleh mengurangkan trauma yang membelengunya..


"mana awak dimalam tu? saya memerlukan awak... saya jerit nama awak tapi awak tak ada... yang ada abang ariel... dia juga kena pukol dengan orang jahat.. saya takut awak...... saya takut......" semakin erat azie memeluk tubuh desmond, dengan air mata yang berlinangan tanpa hentinya. tibalah peranan desmond untuk menenang kan azie. dia tahu apa yang berlaku pada azie mungkin susah untuk azie lupakan.


prestasi kesihatan azie semakin pulih maka diptetang itu dokter mengizinkan azie keluar hospital dan mendapat cuti sakit lagi selama seminggu. ariel yang membayarkan bil hospital kerana merasa bersalah terhadap azie juga menghantar pulang kerana family azie sudah menanti dirumah dan desmond pula ada hal yang perlu disetalkan....


tiba dirumah azie terus masuk kekamar yang dirinduinya. dia juga tidak berdendam dengan ariel kerana bukan ariel sengaja melakukan perkara tersebut. semua yang terjadi perkara yang tak dijangka... maka azie tidak menyalahkan ariel.

dikamar azie terlena diatas katilnya yang empuk. mungkin kesan ubat dihospital tadi membuatkan azie mengantuk.... ariel yang menatap wajah ayu azie didalam lena menarik nafas lega setelah melihat azie sihatdan semain pulih. namun hatinya muskhil dengan desmond yang tiba2 ada masalah perlu disetalkan. kerana panggilan telefon yang diterima oleh desmond bagai ada benda yang betol2 mustahak. apakah desmond ada masalah? anak muda itu perahsia.. mungkin dia akan mencungkil masalah desmond kerana kalau boleh dibantu dia akan membantu.

No comments:

Post a Comment