Saturday, May 14, 2011

bab 6

setelah mendapat panggilan dari ernie desmond melangkah pergi meninggalkan hospital begitu sahaja untuk setalkan masalahnya bersama ernie. ernie tak habis habis menggangu hubungannya bersama azie. kali ini desmond bertekad untuk selesaikan semuanya. kerana dia sudah tidak mahu hubungannya bersama azie berantakan kerana wanita yang x malu itu. tibanya dipantai danga bay... ernie terlebih dahulu sudah tiba dengan muka yang menggoda.

"hai sayang..." ernie memeluk pinggang desmond lalu ditolak oleh desmond dengan perasaan yang amat mara.

"kau nak apa lagi?" tengking desmond tanpa melihat wajah ernie. ernie tersenyum sini..

"kenapa? aku tak boleh jumpa kau ke? bukan ke masa kau dengan azie ada masalah kau cari aku? hey sedarlah sikit agama kita berbeza dengan dia....."


"tutup mulutkau sebelom aku tutup kan. kau panggil aku hanya kerana nak hancurkan hubungan kitorang ke?" desmond hilang sabar dengan perangai ernie yang semakin menjadi.

"tak.. aku cuma nak bagitahu yang aku pregnant anak kau!" wajah desmond serta merta menjadi merah. ditatapnya wajah ernie untuk mendapatkan kepastian. teringat akan peristiwa malam azie kemalangan desmond bersama ernie pergi kekedai makan namun tidak ingat pula yang dia pernah bersama ernie disebuah hotel.. mungkin ini perangkap ernie.

"kau perangkap aku malam tu? aah kau lupa ye? yang kau sudah meratah tubuh aku?"ernie mengeluarkan sekeping gambar yang telah diambilnya dimalam itu sebagai bahan bukti.

"jahanam kau!" satu tamparan hinggap diwajah ernie. lalu desmond menigggalkan ernie keseorangan.



didalam kereta desmond berkali kali menumbuk stereng keretanya kerana merasa sebanl... gambar yang tadinya ditatap dengan perasaan marah lalu meletakkannya didalam box keretanya. pikirannya waras waktu itu. dalam keadaan marah telefon bimbitnya berdering lalu ditatap nomber yang terpapar.. nama azie terpapar... desmond menarik nafas dengan dalam supaya azie tidak terhidu akan perasaannya waktu itu...


"hello sayang kat mana? azie dah balik hospital taw tapi des tak ada pun...." suara manja azie membuatkan desmond tenang seketika....

"maaf sayang... tadi saya bawa mak pergi kedai beli keperluan apur... jap lagi saya sampai kita pergi makan k...."


setelah tiba dirumah azie, azie sedia menanti diruangan tamu. azie kelihatan ayu dengan berbaju kurung dimalam itu. mereka mengambil keputusan untuk makan mcdonals kegemaran azie.


sedang dalam perjalanan desmond ingin ketandas lalu dihentikannya kereta dipetronas.. membiarkan azie didalam kereta yang sememangnya menanti dengan sabar walau perutnya sudah berkali kali berbunyi...



dimalam itu mereka menghabiskan masa bersama. setelah selesai makan mereka menuju kepantai danga bay memang azie suka menikmati keindahan malam dengan menyaksikan bulan dan bintang hatinya menjadi tenang. desmond pula bersama azie tiada rasa perasaan marah.. kerana melihat wajah azie yang tenang hatinya mnjadi semakin tenang.. senyuman manis azie tetap dihatinya.

No comments:

Post a Comment